"Ресурсна кімната"

Створення комфортних умов для дітей з особливими освітніми потребами 

Download
Наказ про затвердження індивідуальної команди супроводу для дітей з ООП
наказ про команда супроводу2023.pdf
Adobe Acrobat Document 266.0 KB
Download
Наказ про затвердження індивідуальних програм розвитку для дітей з ООП
наказ про затв прогр розв.pdf
Adobe Acrobat Document 294.4 KB
Download
Наказ про відкриття інклюзивних груп на 2023-2024 н.р.
відкр. інкл.групи.pdf
Adobe Acrobat Document 252.5 KB
Download
Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації діяльності інклюзивних груп в закладах дошкільної освіти
5beae31a5b48f959694858 (1).pdf
Adobe Acrobat Document 398.3 KB
Download
Порядок зарахування осіб з особливими освітніми потребами
а.pdf
Adobe Acrobat Document 903.7 KB
Download
Щодо організації діяльності інклюзивних
Adobe Acrobat Document 398.3 KB
Download
Метод. реком. щодо організації навчання
Adobe Acrobat Document 1.2 MB
Download
Про затвердження Порядку про зарахування осіб з особливими освітніми потребами.
1 (3).pdf
Adobe Acrobat Document 158.0 KB

 

     Право на рівний доступ до якісної освіти та навчання за місцем проживання в умовах загальноосвітнього закладу – це право всіх дітей. Концепція інклюзивної освіти відображає одну з головних демократичних ідей – усі діти є цінними й активними членами суспільства.

ЗАКОН УКРАЇНИ   «ПРО ОСВІТУ» від 05.09.2017 року №2145-VІІІ  набрав чинності  з 28.09.2017 року

Стаття 19. Освіта осіб з особливими освітніми потребами

1. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування створюють умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти з урахуванням їхніх індивідуальних потреб, можливостей, здібностей та інтересів.

2. Держава забезпечує підготовку фахівців для роботи з особами з особливими освітніми потребами на всіх рівнях освіти.

3. Особам з особливими освітніми потребами освіта надається нарівні з іншими особами, у тому числі шляхом створення належного фінансового, кадрового, матеріально-технічного забезпечення та забезпечення розумного пристосування, що враховує індивідуальні потреби таких осіб, визначені в індивідуальній програмі розвитку.

4. Для навчання, професійної підготовки або перепідготовки осіб з особливими освітніми потребами застосовуються види та форми здобуття освіти, що враховують їхні потреби та індивідуальні можливості.

5. Органи державної влади, органи місцевого самоврядування та заклади освіти створюють умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.

6. Навчання та виховання осіб з особливими освітніми потребами, зокрема тими, що спричинені порушенням розвитку та інвалідністю, у закладах дошкільної, позашкільної та середньої освіти здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

7. Зарахування осіб з особливими освітніми потребами до спеціальних закладів освіти, переведення з одного типу закладу до іншого та відрахування таких осіб здійснюються у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

8. Категорії осіб з особливими освітніми потребами визначаються актами Кабінету Міністрів України.

Стаття 20.  Інклюзивне навчання

1. Заклади освіти за потреби утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами. У разі звернення особи з особливими освітніми потребами або її батьків така група або клас утворюється в обов’язковому порядку.

2. Заклади освіти зі спеціальними та інклюзивними групами і класами створюють умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

3. Особи з порушеннями фізичного, психічного, інтелектуального розвитку і сенсорними порушеннями забезпечуються у закладах освіти допоміжними засобами для навчання.

4. Особам з особливими освітніми потребами надаються психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

Психолого-педагогічні послуги – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров’я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги (допомога) – це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

5. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування утворюють інклюзивно-ресурсні центри з метою забезпечення реалізації права на освіту та психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами.

Психолого-педагогічний супровід – це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

6. Будівлі, споруди і приміщення закладів освіти повинні відповідати вимогам доступності згідно з державними будівельними нормами і стандартами.

7. Проектування, будівництво та реконструкція будівель, споруд, приміщень закладів освіти здійснюються з урахуванням принципів універсального дизайну та/або розумного пристосування.

Матеріально-технічна база дошкільного закладу:

Кабінет логопеда

Кабінет психолога

Музична і фізкультурна зала

Медичний кабінет

Працюють спеціалісти: практичний психолог, вчителі-логопеди , вчитель-дефектолог, реабілітолог,сестра медична старша.

 

Про роботу з дітьми із особливими освітніми потребами, та інклюзивні групи

1. Закон України «Про освіту» (стаття 20. Інклюзивне навчання). Переглянути

2. Закон України “Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю” (назва Закону із змінами, внесеними згідно із Законом N 2249-VIII ( 2249-19) від 19.12.2017). Переглянути

3. Закон України “Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні” (Документ 2961-IV, чинний, поточна редакція — Редакція від 01.01.2020, підстава – 2671-VIIIПереглянути

4.”Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах” (наказ МОН і МОЗ України від 06.02.2015  № 104/52. Переглянути

5. ”Про порядок комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах” (лист Міністерства освіти і науки України вiд 02.04.2015 №1/9-169). Переглянути

6. ”Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах” (постанова Кабінету Міністрів України від 09.08.2017 №588). Переглянути 

7. “Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах” (інструктивно-методичні рекомендації МОН України від 12.10.2015 №1/9-487). Переглянути

8. “Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг” (проект закона України від 04.07.2018 № 8556). Переглянути

9. “Про затвердження Переліку деяких категорій осіб з особливими освітніми потребами” (проект постанови Кабінету Міністрів України № 6/н від 13.01.2018). Переглянути 

10. «Про внесення змін до Положення про дошкільний навчальний заклад» (постанова Кабінету Міністрів України від 29.07.2015 № 530, якою унормовано створення інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах). Переглянути

11. “Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти” (наказ МОН України від 08.06.2018 № 609). Переглянути

12. “Про порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти” (постанова КМУ від 13.11.2018 №1/9-691).  Переглянути.

13. “Про затвердження Порядку організації діяльності інклюзивних груп у закладах дошкільної освіти” (постанова КМУ від 10.04.2019 №530).  Переглянути

14.  “Щодо порядку зарахування дітей до інклюзивних та спеціальних груп ЗДО” (лист МОН від 10.04.2019 №1/9-235).  Переглянути

15.  “Методичні рекомендації  щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 навчальному році” (лист МОН від 05.08.2019 №1/9-498).  Переглянути